Konference proběhne online a je určena především asistentkám a asistentům pedagoga, školním asistentkám a asistentům, vyučujícím a vedení škol. Konferenci S asistenty k lepší škole pořádá Vzdělávací program Varianty společnosti Člověk v tísni.
Konference proběhne online. Přihlášeným budou zaslány linky na sledování dopoledního bloku programu a linky na připojení k odpoledním workshopům.
Pro připojení a aktivní účast na workshopech budete potřebovat počítač se sluchátky a mikrofonem, stabilní internetové připojení a nejlépe i kameru na počítači (u workshopů Uvolnění od stresu pomocí vědomé práce s tělem a Metoda Filozofie pro děti – jak u žáků hravě rozvíjet dialog a spolupráci je kamera pro aktivní zapojení nezbytná, u workshopu Role komunikace v práci asistenta pedagoga je také velmi doporučená, u dalších není nezbytná). Workshopy proběhnou na platformách Teams a Zoom, které otevřete v běžném prohlížeči, není nutné aplikace stahovat do počítače.
PROGRAM:
Dopolední blok – 9:45 – 12:00:
- Michaela Kučerová, Programy sociální integrace – Člověk v tísni, o.p.s.: Dopady distanční výuky na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí, zkušenosti pro budoucnost
- Alexandra Petrů, Vzdělávací program Varianty – Člověk v tísni, o.p.s.: Představení výsledků šetření mezi asistenty pedagoga k jejich roli během uzavření škol a návratů žáků do škol
- Rob Webster, Institute of Education – University College of London: Asistenti pedagoga ve Velké Británii a jejich role během uzavření škol
Panelová diskuze: Asistenti pedagoga a jejich role při distanční výuce, reflexe současné situace
- Lenka Kořínková, speciální pedagožka, ZŠ Velké Hamry
- Jana Dědinová, asistentka pedagoga, ZŠ Velké Hamry
- Ondřej Andrys, náměstek Ústředního školního inspektora, Česká školní inspekce
- Kristýna Jůzová Kotalová, vedoucí oddělení koncepce ochrany práv dětí a transformace služeb pro rodiny
- další řečníci budou upřesněni
V odpoledním bloku budou dva bloky workshopů:
1. blok – 13:00 – 14:10
A) Alexandra Petrů, Adéla Lábusová: Práce s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí – kazuistický workshop
B) Tomáš Machalík: Kvalifikační předpoklady profese asistenta pedagoga
C) Zbyněk Němec: Základní pojetí profese asistenta pedagoga a jeho legislativní souvislosti – v otázkách a odpovědích
D) Lucie Pivoňková: Role komunikace v práci asistenta pedagoga
E) Veronika Endrštová, Lucie Suchá: Uvolnění od stresu pomocí vědomé práce s tělem (během workshopu budeme pracovat s emocemi, nutností je proto funkční kamera na počítači) – KAPACITA WORKSHOPU JE JIŽ NAPLNĚNA
2. blok – 14:50 – 16:00
F) Jaroslava Budíková: Praktické tipy pro motivaci žáků se SVP – KAPACITA WORKSHOPU JE JIŽ NAPLNĚNA
G) Miroslava Haplová, Aneta Sklenářová: Spolupráce s rodinami žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí
H) Alexis Katakalidis: Jak hodnocením podporovat učení žáků?
I) Alexandra Petrů, Adéla Lábusová: Práce s dětmi ze sociálně znevýhodněného prostředí – kazuistický workshop
J) Veronika Endrštová, Lucie Pivoňková: Metoda Filozofie pro děti – jak u žáků hravě rozvíjet dialog a spolupráci
Program konference, anotace workshopů a link na přihlášení najdete na stránkách společnosti Člověk v tísni.
Kontaktní osoba: Lucie Kundra, koordinátorka Vzdělávacího programu Varianty, společnost Člověk v tísni, lucie.kundra@clovekvtisni.cz