Cílem kurzu je osvojit si možnosti nástroje Microsoft Teams. Účastníci získají základní návyky pro práci v týmech. Budou umět využívat různé prostředky moderní elektronické komunikace, jako jsou on-line schůzky včetně záznamu nebo konverzační možnosti na bázi chatování. Dozvědí se, jak tyto možnosti ovlivňují a korigují běžnou emailovou komunikaci. Budou vědět, kde a jak ukládat společná data, jaká jsou pravidla pro jejich publikování, sdílení a zabezpečení, jak se chová soubor při společné editaci v různých režimech.
Místo konání a termíny kurzu
- Dle domluvy na Vaše přání.
Cena kurzu
- 12 600 Kč bez DPH, 15 246 Kč včetně DPH
- Orientační cena za skupinu 12 osob, vaše technika
Délka kurzu
- 8 vyučovacích hodin v 1 dnu
Obsah kurzu
- Představení MS Teams, účel a přehled základních možností (role učitelů a žáků, co je to tým třídy, PLC,…).
- Založení týmu typu Třída, přidání členů a nastavení týmu/třídy. Připojování k existujícím týmům.
- Kanály veřejné vs. Soukromé a jejich možnosti.
- Tvorba kanálů, nastavení kanálů. Využití kanálů pro jednotlivé předměty.
- Komunikace ve třídě – online výuka: (Konverzace (skupinová) v kanále na kartě Příspěvky. Moderovaná výuka. Oznámení. Zmínky a značky pro oslovení. Praktické využití.
- Komunikace ve třídě – online výuka: Co mohu dělat s příspěvkem v konverzaci (opravy, uložení na později, odstranění, lajkování). Přidání souborů do konverzace a jejich možnosti.
- Chat – soukromá konverzace: Soukromá komunikace s jedním či více žáky/ učiteli. Možnosti soukromé komunikace. Naplánování online schůzky se žákem.
- Vytvoření online výukové hodiny (schůzky) krok za krokem pomocí: Volby Sejít se hned – ovládací panel schůzky. Volby Naplánovat schůzku – vložený kanál.
- Vytvoření online výukové hodiny (schůzky) krok za krokem pomocí: Tvorba jednorázové on-line schůzky (hodiny) v Kalendáři Teams, přijetí/ nepřijetí žákem – přehled, s kanálem vs. bez kanálu (různé následky, …). Nastavení schůzky.
- Vytvoření online výukové hodiny (schůzky) krok za krokem pomocí: Tvorba opakované on-line schůzky (naplánování řady výukových hodin) v Kalendáři Teams, přijetí jedné / všech hodin žákem, omluva z jedné hodiny. Kalendáře MS Outlook.
- Základní možnosti v online výukové hodině (Zahájení hodiny online, připojení žáků, sdílení plochy učitele s výukovým materiálem, nahrání výuky do videosouboru, funkce prezenční listiny (online účast), ukončení hodiny.
- Práce na kartě Soubory. (Tvorba souborů různými cestami. Synchronizace s lokálním zařízením. Využití OneDrive. Připojení neMicrosoftích cloudů (Google apod.)).
- Práce na kartě Wiki (připnutí karty do kanálu, struktura Wiki, tvorba stránek a oddílů, zmínky ve Wiki, souvislosti a možnosti).
- Možnosti navigačního panelu: Aktivita, Hovory, Soubory.
- Další karty kanálu (Word; Excel; PPT; PDF; OneNote, Forms, Planner).
- Dotazy účastníků.
Výchozí znalosti
- Doporučujeme nejprve absolvovat kurz Office 365 – firemní komunikace a správa dokumentů.
Pomůcky pro účastníka
- Materiály v elektronické podobě. V ceně kurzu.