Český institut biosyntézy pořádá již III. běh vzdělávacího cyklu pro učitele, školní psychology a další pracovníky ve školství.
Vzdělávací program je akreditován MŠMT v rámci systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
Co to je Biosyntéza pro učitele a školní psychology?
Celý vzdělávací cyklus vychází z principů biosyntézy – psychoterapeutické metody, kterou založil a rozvinul David Boadella – původní profesí učitel. Práce s dětmi a jejich traumaty ho inspirovala k definování základního biosyntetického přístupu. Ten vnímá člověka jako celistvé individuum složené ze tří základních stavebních kamenů: těla, mysli a citů. Stejně jako pro pochopení světa kolem nás nemůžeme uvažovat ve škatulkách jednotlivých školních předmětů, tak neporozumíme člověku – a dítěti obzvlášť – pokud ho omezíme pouze na objekt určité rozumové nebo tělesné kapacity a schopností. Jen vnímáním všech tří částí můžeme dostat celistvý obraz žáka a lépe tak pochopit a odhadnout jeho potřeby a možnosti. Ty vlastní nevyjímaje.
Co se naučíte?
- lépe chápat vzájemné provázání a signály tělesných, rozumových a emocionálních reakcí dětí i svých
- lépe odhadnout, co každé dítě ovlivňuje, proniknout do individuálních potřeb a možností žáka
- lépe pracovat s komplexní osobností dítěte
- většímu porozumění jak pro děti, tak pro své vlastní reakce a pocity
- lépe zvládat stres a předejít syndromu vyhoření
- odhalíte zdroje své vnitřní autority při práci s dětmi
Termíny konání
26. – 27. 10. 2020, 2. – 3. 12. 2020, 15 – 16. 1. 2021 , 25. – 26. 2. 2021
Obsah vzdělávacího programu
Celý vzdělávací program je rozdělen do 4 setkání (každé je 2 dny), tedy celkem 64 hodin, během kterých se budeme věnovat těmto tématům:
- Tělo – mysl – pocity ve škole – co mohou nabídnout základní biosyntetické koncepty pro práci s dětmi a dospívajícími ve škole.
- Grounding a containment při práci s osobností a energií dítěte.
- Energie a pulzace – cyklus nabíjení a vybíjení; možnosti ve škole – jak si zdravě odpočinout, osvěžit se, zbavit se únavy. Tělová cvičení, téma dis-balance energie – ADHD, aj.
- Síla, vztek a agrese – jak se nebát vlastní síly, nezadržovat vztek, ale také neexplodovat a neubližovat; mezi sebeinvazí a potlačením.
- Zdravě cítit – jak rozvíjet vztah k prožívání aneb jak dobře cítit emoce a nepotlačovat je.
- Esence a zdroje v nás – jak vnímat pozitivní kvality a bytostnou podstatu při práci s dětmi, téma vnitřní autority a vnitřního učitele.
- Zrcadlení a kontakt – práce s kontaktem a jeho uvědomováním, zdravé a nezdravé zrcadlení.
- Tvořivost, zvědavost a hravost jako kvality učitele a zdravé principy kontaktu.
- Akutní, stresové a krizové situace ve škole a jak je zvládat.
- Sebeuvědomění, sebepodpora a sebepéče učitele/psychologa – jak dobře vnímat, sytit a podporovat sám sebe, jak dobře hořet a nevyhořet.
- Meditace a práce s přesahovými tématy ve škole – hodnoty, smysl života, zrození a smrt, víra, posvátné a neviditelné; jak zacházet s těmito obvykle opomíjenými až tabuizovanými tématy ve škole.