Ne všechny děti se narodily do láskyplného prostředí, ve kterém se mohly zdravě vyvíjet. Některé z nich jsou vystaveny stresu už od narození – ať už proto, že o ně rodiče nedostatečně pečovali, nebo proto, že byly od svých rodičů odděleny, nebo byly svými rodiči týrány a jinak zanedbávány. V důsledku těchto raných traumat se chovají často nezvladatelně, nerespektují autoritu, nebo jsou velmi bojácné a jejich školní výkon neodpovídá jejich možnostem. Jak se to stane, že zážitky z dětství takto intenzivně ovlivní chování dítěte ve školním prostředí? Jak takovému dítěti porozumět a jak k němu najít cestu? Tyto otázky pomůže zodpovědět seminář Děti s poruchou vztahové vazby ve škole I. aneb Když zlobení není zlobení.
Akreditace MŠMT – 27946/2022-4-993, ze dne 10.01.2023.
Seminář je určen pro metodiky prevence, výchovné poradce, učitele mateřských škol, učitele 1. stupně základních škol, učitele speciálních škol, vychovatele školských zařízení, asistenty pedagoga, speciální pedagogy volného času a psychology.
Obsah semináře:
- Trauma, komplexní vývojové trauma – popis termínů, objasnění příčin a mechanismus vzniku, jak trauma ovlivňuje chování a prožívání dítěte.
- Vztahová vazba – co to je, kdy a jak se vyvíjí, co má vliv na rozvoj zdravé vztahové vazby.
- Poruchy vztahové vazby – jak vznikají, typy poruch vztahové vazby, projevy dětí s jednotlivými typy poruch v běžném životě, projevy ve školním prostředí.
Na tento vzdělávací program navazuje další část s názvem Děti s poruchou vztahové vazby ve škole II. aneb Když zlobení není zlobení. Pro účast na další časti je podmínkou absolvování vzdělávacího programu I.
Lektorský tým:
Mgr. Veronika Hofrová
Psycholožka, od roku 1999 pracuje v oblasti péče o ohrožené děti – v letech 1999 – 2002 v oblasti státní správy, od roku 2002 v organizaci STROP, z. ú., kterou založila. Tuto organizaci od jejího založení řídí a zároveň v ní působí jako psycholog se zaměřením na děti umístěné mimo svou biologickou rodinu a na pěstounskou péči.
Vystudovala jednooborovou psychologii na Masarykově univerzitě v Brně a dále řadu specializačních kurzů či výcviků (Supervize v pomáhajících profesích, kurz lektorů Pride, výcvik ve facilitaci, Dyadic Developmental Practice, Psychotherapy and Parenting – level one).
Mgr. Jarmila Plevová
Sociální pracovnice. Od roku 2013 pracuje v doprovázející organizaci STROP, z. ú. jako klíčová pracovnice pěstounů. Zajímá se o témata Attachmentu, identity, komunikace a kontakty s biologickou rodinou dítěte.
V minulosti se profesně věnovala odbornému sociálnímu poradenství a mediaci v Poradně pro rodinu, manželství a mezilidské vztahy ve Zlíně, dále v téže organizaci poskytovala poradenství obětem domácího násilí. V krátkém období se věnovala supervizi v oblasti sociálních služeb.
Na Univerzitě Tomáše Bati vystudovala obor Sociální pedagogika a obor Řízení nestátních neziskových organizací. V únoru 2022 absolvovala Komplexní vzdělávací program zaměřený na problematiku práce s dětmi vyrůstajícími v náhradní rodinné péči a dále absolvovala praktický výcvik Terapeutického rodičovství.