Účastníci získají základní přehled o problematice sociálních sítí jako životního a komunikačního prostoru, v němž se pohybují jejich žáci, jejich pozitivech i negativech pro osobnostní rozvoj, rozvoj kritického myšlení i komunikačních kompetencí.
Po absolvování programu budou účastníci schopni zařazovat do výuky témata dotýkající se sociálních sítí a navrhovat aktivity rozvíjející u žáků vědomou reflexi vlastního komunikačního chování v tomto prostředí. Program je koncipován jako teoreticko-praktický, v první části se účastníci seznámí s obecnou problematikou sociálních sítí jako prostředí, kde se běžně pohybují a komunikují jejich žáci, v druhé, praktické části budou představeny možnosti didaktického využití sociálních sítí v hodinách českého jazyka.
Lektorka: Mgr. Jana Šindlerová, Ph.D.
Témata budou následující:
- Proč a jak se ve výuce věnovat problematice sociálních sítí;
- Sociální sítě jako nedílná součást života žáků – typy a specifika jednotlivých sociálních sítí, sociální sítě jako “životní” a komunikační prostor;
- Benefity a rizika pohybu na sociálních sítích: algoritmy, echo chamber, personalizovaná reklama, manipulace, dezinformace, FOMO, hate speech atd.;
- Didaktický potenciál prostředí sociálních sítí: práce s jazykem, rozvoj kritického myšlení, rozvoj kreativity, osobnostně-sociální rozměr;
- Tipy pro výuku;
- Diskuse – sdílení názorů, postojů a zkušeností, analýza rizik, možnosti řešení problémů.
Přihlášení na webinář Dítě, škola, sítě