Akreditace MŠMT – 15076/2022-2-544
Cílová skupina: pedagogičtí pracovníci MŠ, ZŠ a MŠ a dětských skupin
Vzdělávací cíl:
Účastníci semináře se naučí rozlišovat komunikaci, která snižuje a zvyšuje sebevědomí dětí. Seznámí se s principy respektujícího přístupu a dokážou použít empatickou reakci, sebevyjádření a některé efektivní komunikační dovednosti – popis, sdělení, očekávání, možnost volby.
Obsah:
– vývoj sebevědomí u dětí, vliv genetiky a výchovy, komunikace podrývající sebevědomí
– výchova podporující sebevědomí v předškolním prostředí, ukázky respektující komunikace – komiksový manuál
– empatická reakce, nehodnocení a sebevyjádření pečujících osob a pedagogů
– hranice ve výchově batolat a předškoláků
– kde, kdy a jak
– přirozené důsledky a pozitivní komunikace místo trestů a pochval – ukázky z praxe
Mezi jednotlivými bloky (90 min) je 30 min. psychohygienická pauza.
Účastníci semináře si v jeho průběhu ujasní, kde a jakým způsobem stanovit hranice, vyzkouší si pozici přirozené autority. Dokážou nahradit trestání vyvozením přirozeného důsledku a posilování posunů ve vývoji dětí jejich popisem místo pochval a nálepkování.
Lektorka: Mgr. Jana Koutníková (lektorka, psycholožka, psychoterapeutka, mediátorka, metodička odborných materiálů pro práci s dětským traumatem, mentorka a supervizorka pro MPSV)