Akreditace MŠMT – 15076/2022-2-544
Cílová skupina: pedagogičtí pracovníci MŠ, ZŠ a MŠ a dětských skupin
Obsah:
– vazba na rodiče, zralost dítěte, fáze adaptace
– způsoby adaptace/adaptační modely – příklady z praxe, zkušenosti ze zahraničí
-adaptační plány, problémy s adaptací a jejich řešení
– specifika adaptace mladších a starších batolat, modelové situace, adaptační pomůcky
– komunikace s rodiči, týmová spolupráce, zvládání stresu
Cíle:
Účastník semináře se naučí obecně zhodnotit zralost dítěte pro docházení do předškolního zařízení, dokáže rozlišovat fáze adaptace. Zorientuje se ve způsobech adaptace a určí si, který adaptační model nejvíce koresponduje s jeho možnostmi i možnostmi dětské skupiny. Seznámí se s projevy poruchy adaptace i se způsoby řešení. Dokáže vybrat efektivní způsob adaptace pro danou věkovou skupinu dětí a použít pomůcky usnadňující adaptaci. Dozví se, jak v období adaptace dětí spolupracovat s rodiči, s kolegy a jak pečovat o svou duševní pohodu.
Mezi jednotlivými bloky (90 min) je 30 min. přestávka.
Lektorka: Mgr. Jana Koutníková (lektorka, psycholožka, psychoterapeutka, mediátorka, metodička odborných materiálů pro práci s dětským traumatem, mentorka a supervizorka pro MPSV)