Nahradí umělá inteligence lektorování?

22. březen 2024
Autor/ka článku: Jana Galová
Nahradí umělá inteligence lektorování?

Hostem dalšího dílu podcastu Projektor Domu zahraniční spolupráce byl lektor, šéfredaktor a jednatel společnosti Firemní vzdělávání Tomáš Langer.

Proč potřebujeme nástroj řízení kvality ve vzdělávání dospělých? Jak mají firmy vzdělávat své zaměstnance kvalitně? A dokáže umělá inteligence nahradit lektorskou činnost? To vše se dozvíte v nejaktuálnějším díle podcastu Projektor, kterým provází Martin Dobeš, konzultant pro inovace a podporu ve vzdělání a expert projektu EPALE.

Nahradí umělá inteligence lektorování? Poslechněte si v podcastu Projektor na webu Spotify

Lektor a konzultant firemního vzdělávání Tomáš Langer upozorňuje na to, že se ne všechny problémy dají řešit pouhým školením zaměstnanců. Často stačí hledat jinou, lépe dostupnou variantu – například zlepšení pracovních podmínek. Zdůrazňuje, že takzvané „vzdělávání se do zásoby“ nefunguje. Pro zaměstnance je takový způsob výuky neefektivní; při práci ve firemním vzdělávání je nutné reagovat na aktuální potřeby.

Tomáš Langer se v podcastu věnuje také moderním trendům ve vzdělávání, především pak umělé inteligenci. Uznává, že má AI potenciál nastavení společnosti změnit, ale lektoři by se měli snažit udržet své know-how. „Spoustu lidí bude stále raději vídat živého lektora, než aby si povídala s umělou inteligencí,“ shrnuje budoucnost AI.

Pusťte si i další díly Projektoru pro více inspirativních příběhů. Zajímají vás příběhy studentů, stážistů, učitelů a dobrovolníků, kteří vyjeli do zahraničí na zkušenou? Nalaďte si náš druhý podcast Za hranicí a už vám ze světa mezinárodního vzdělávání nic neunikne.

 

Zdroj: Dům zahraniční spolupráce, www.dzs.cz